Thursday, August 30, 2007

Jangan..

Kelmarin kawan ada hantar sms.. dia tulis..
"jangan tinggalkan apa yang kita sayang untuk orang kita suka, kerana orang yang kita suka akan tinggalkan kita untuk orang yang mereka sayang.. jangan cuba dapatkan apa yang kita sayang.. tetapi sayanglah apa yang kita ada.."

pernah mama cakap ..
"orang yang sayang kita adalah lebih baik dari kita menyanyangi orang itu"

Namun ini aku yang cakap..
"sebagai seorang manusia yang ALLAH menganugerahkan aku perasaan untuk menyayangi dan disayangi..aku menyayanginya..dan sebagai seorang hamba dimuka bumi ini aku mengharapkan kasih sayang ALLAH lebih dari segalanya..akan aku lepaskan ia andai itu yang terbaik kerana ALLAH lebih mengerti dan mengetahui apa yang tidak aku tahu.."

itulah hakikatnya..
"setiap satu pemberian itu janganlah digantung walau sebesar zarah harapan yang mereka akan membalasnya..namun gantunglah walau setinggi gunung semoga ALLAH meredhai kita..memberikan kita rahmat dan kasih sayang.."

"YA ALLAH.. dibawah rahmat dan kasih sayangMU hambaMU berlindung..Ampuni segala dosa-dosaku..yang tak terhitung banyaknya.."

No comments: