Tuesday, August 28, 2007

**** MIRAI ****

Hora ashimoto wo mite goran
Look! Look at your feet

Kore ga anata no ayumu michi
This is the road you walk
Hora mae wo mite goran
Look! Look ahead of you

Are ga anata no mirai
That is your future

Haha ga kureta takusan no yasashisa
My mother gave me so much kindness

Ai wo idaite ayumeto kurikaeshita
"Embrace love and walk," she said over and over

Ano toki wa mada osanakute imi nado shiranai
At that time I was still immature

Sonna watashi no te wo nigiri
Even I'm in that condition. She held my hand
Issho ni ayundekita
And walked with me

Yume wa itsumo sora takaku aru kara
Our dreams are always high in the sky

Todokanakute kowai ne dakedo oitsuzukeru no
It's scary that they might not come true. But we still continue to chase them

Jibun no sutoori dakara koso akirametakunai
Because it's our story, we don't want to give up

Fuan ni naru to te wo nigiri
When I was unsure, she held my hand

Issho ni ayundekita
And walked with me

** sono yasashisa wo toki ni wa iyagari
There were time when I hated that kindness
Hanareta haha e sunao ni narezu
When separated from my mother I couldn't be obedient
* repeat
** repeat
* repeat
--------------------------------------------------------------------------------------

Buat Mama Tersayang...,
Mama selalu pesan jangan putus asa..bangun dan berjalan semula walaupun telah jatuh tersungkur..teruskan jalan walaupun terpaksa bertatih..Mama pesan pandang kehadapan sesekali toleh kebelakang untuk jadikan diri lebih kuat dan mengingati mana asal usul kita.. Mama.. adik sayang Mama..

Buat Semua Ibu-Ibu..
Terima kasih kerana melahirkan kami..kerana membesarkan kami..dan saluti kami dengan kasih sayang yang lebih penting mengajar kami menjadi manusia yang kuat..


No comments: