Tuesday, October 2, 2007

Andai Ku Tahu..

YA ALLAH.. hambaMU ini terlalu banyak khilafnya.. adalah mustahil bagi ku untuk pulang kepadaMU dengan keadaan seperti kain yang putih.Namun ku mengharap dan merayu dan bermohon tunjukkan aku kejalanMU..bimbinglah aku kearahMU.. doronglah aku untuk menjadi seorang hamba yang patuh kepada MU..

YA ALLAH.. peliharalah agamaku..imanku.. hidup dan matikan lah aku didalam agamaMU.. seorang hamba yang mendapat keredhaanMU.. Ya Rabbi.. perkenankanlah doaku..biarkan hambaMU ini terus sujud kepada MU..

“YA ALLAH..gentarnya terasa di hati mengenangkan banyaknya dosa dan noda yang telah ku lakukan..Irhamna Ya ALLAH, Faghfirlana Ya ALLAH..YA ALLAH ilhamkanlah aku jalan menuju kebaikan..pimpinlah diriku menuju kepadaMU agar bisa diri ini menjadi tenang..”

” cukuplah Allah bagiku, tidak ada Tuhan selain dariNya. hanya kepadanya aku bertawakal” ( at taubah:129)

Ya ALLAH sejukkan gelodak jiwa ini sesejuk air di pergunungan.. tatkala mereka melampiaskan amarah ketika diri berdiri di depan mereka... berikan mereka taufik dan hidayahMU.. agar mereka lebih tenang.. agar diri ini bisa tersenyum memandang.. damaikan hati ini sedamai tiupan sang bayu.. menyejukkan walau tika itu kemarau sudah semusim.. tabah kan hati ini sekeras gunung itu agar bisa berdiri menempuh dugaan dan terus memujiMU..

‘Ya Allah, hanya rahmatMu yang kuharapkan, maka janganlah Engkau biarkan diriku terlepas dari kasih sayangMu sekelip mata pun dan perbaikilah selalu keadaanku, tiada Tuhan selain Engkau’

Anda Ku Tahu - Ungu
Andai ku tahu....
Kapan tiba ajalku...
Ku akan memohon tuhan tolong panjangkan umurku...

Andai ku tahu...
Kapan tiba masaku...
Ku akan memohon tuhan jangan kau ambil nyawaku...
Aku takut akan semua dosa dosaku...
Aku takut dosa yg terus membayangiku...

Andai ku tahu...
Malaikatmu kan menjemputku...
Izinkan aku mengucap kata taubat padamu...
Aku takut akan semua dosa dosaku...
Aku takut dosa yg terus membayangiku...
Ampuni aku dari segala dosa dosaku...
Ampuni aku menangis ku bertaubat padamu...
Aku manusia yang takut neraka...
Namun aku juga tak pantas disurga...

Andai ku tahu....
Kapan tiba ajalku...
Izinkan aku mengucap kata taubat padamu...
Aku takut akan semua dosa dosaku...
Aku takut dosa yg terus membayangiku...
Ampuni aku dari segala dosa dosaku...
Ampuni aku menangis ku bertaubat padamu
*********************************************************************
· "O’ Allah, Dear Love,Soothe burning hearts with the coolness of faith,Give peaceful slumber to the restless and serenity to disturbed souls,Guide the confused ones to Your light and those that are astray to Your guidance,Remove evil whispers from our hearts and replace them with lightDestroy falsehood with truthCrush the evil plots of the Devil with Your Army of AngelsRemove from us misery, affliction, and anxiety"

No comments: