Thursday, December 4, 2008

Ekk ekk ellleee

BOSAN.. itu yang mampu aku luahkan tika dan saat ini. Actually benda kecik jerk bukan lah nak larut2 kan sampai teruk just aku tak beraba gemar.. bak kater orang perak tak gemor bebenor teman.. kisah nya begini..
1. Pagi tadi dengan ayu dan bangganya aku melangkah keluar dari keta kat tempat parking berjalan dengan control ayu nak naik pejabat kat tepi tu berdiri lah sekumpulan hamba ALLAH nie.. sempat pewitt.. kaco..kaco lagi aku yang lalu depan depa tu.. YA ALLAH dia orang nie.. tak reti berhemah langsung btul.. kot yer pun nak menekel tengok tempatlah.. dengan baju uniform yang dia orang pakai tu..buat malu kompeni jerkk..bukan senang tauu you all nak sarung baju tu.. bertahun training.. mana pergi sikap hormat dan gentleman yang telah direserapkan pada you all masa dalam latihan.. tahu lah nak mengusik tapi biarlah kene tempat dan keadaan kadang2 tak berapa sesuai.. bukan lah aku nak cakap aku nie seorang yang serius tapi entahlah aku rasa malu lah.. kesian.. hanginn jerk aku tengok.. aku rase kalau aku..lah rase malu.. tebal muka aku sepuluh depa.. YA ALLAH.. ishh..ishh..
2. insiden yang kedua aku pergi kepejabat "BIG BOSS" kepada boss aku.. aku nie memang lah jarnag ke sana. boleh kira dengan jari tak sampai pun 5 kali pun aku kesana. aku kesana sebab nak antar doc.. sebelum aku turun officer aku pesan turun saner bebaik ada jerung besar kat saner.. aku pun turun lah.. eemm aper yang officer aku cakap betul segalanya.. mcm2 bunyi ada dari perlahan bunyi kucing kepala hitam hingga bunyi kuatnya kucing kepala hitam.. bingit telinga.. nak aku sound yang buat perangai mcm tu tak payah lah ku nyatakan pangkatnya.. berbulu jerkk aku. tapi bagi aku awak seorang pegawai walaupun awak suke mengusik tapi jgn lah buat mcm tu tak elok.. kalau dia terbaca aku mintak maaf lah bukan niat aku.. cume aku tak pekenan. aku malulah..kesian.. pun ader jugakk.. biar pun mengusik biar lah kene caranya..
pada sesiapa yang berbaju uniform tu.. saya hormat anda semua sebab anda ada keberanian untuk menempuhi cabaran dan ujian sebelum baju itu tersarung pada badan anda.. berbanggalah kerana anda menjadi insan terpilih untuk itu..jagalah ia baik2. jgnlah membuatkan saya dan insan2 lain memandang nagative pada kerjaya anda kerana perlakuan anda..saya doakan anda semua dilindungi ALLAH..

No comments: